Translate-Μετάφραση

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2013

ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ;


 
«Είστε ανεύθυνος λαός», «Δεν πληρώνετε τους φόρους σας», «Είστε βολεμένοι», «Λειτουργείτε με ωχαδελφισμό», «Είστε τεμπέληδες»… 
είναι μερικές μόνο από τις φράσεις που χρησιμοποιούν σήμερα οι περισσότεροι Ευρωπαίοι -πολιτικοί και απλός λαός- για να μας χαρακτηρίσουν!
Η κρίση μπορεί να έφερε τα πάνω-κάτω, όμως κανείς από αυτούς δεν πρέπει να ξεχνάει! Τι;

Αυτά που η Ελλάδα έκανε για τον κόσμο ολόκληρο, προσφέροντας βασικά στοιχεία πολιτισμού και ανθρωπισμού. Κι αν το ερώτημα «Τι έκαναν οι Έλληνες για τον κόσμο» σάς φαίνεται… ρητορικό, ελάτε να δούμε μαζί 10 σημαντικά πράγματα που… ταξίδεψαν από τη χώρα μας σε ολόκληρο τον πλανήτη, για να γίνει καλύτερος!

1. Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες


Οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες έγιναν το 1896 στην Αθήνα. Αν και το ελληνικό κράτος αντιμετώπιζε πολλά οικονομικάπροβλήματα, οι Έλληνες κατάφεραν να οργανώσουν τους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες με μεγάλη επιτυχία. Η μικρή τότε Ελλάδα έστειλε στον κόσμο ένα μήνυμα ειρήνης και φιλίας μεταξύ των λαών, ενώ αυτή η πρώτη διοργάνωση έβαλε τα θεμέλια για μια διεθνή αθλητική οργάνωση που έμελλε να γίνει η μεγαλύτερη αθλητική γιορτή του πλανήτη!

2. Σύσταση Δικαστηρίων


Η αρχική έννοια σύστασης δικαστηρίου για την απονομή δικαιοσύνης βρίσκεται στην ελληνική μυθολογία και μάλιστα γινόταν από τους ίδιους τους Ολύμπιους Θεούς, από τους οποίους προϊστορικά πέρασε στην Αρχαία Ελλάδα, αρχικά να απονέμεται από τους βασιλείς και αργότερα ανατέθηκε στα δικαστήρια. Στην αρχαία Αθήνα ονομαστά ποινικά δικαστήρια ήταν η Βουλή του Αρείου Πάγου, το Παλλάδιο, το Δελφίνιο και η Ηλιαία.

3. Θέατρο


Κάθε πόλη στην αρχαία Ελλάδα είχε τουλάχιστον ένα θέατρο. Οι πόλεις-κράτη είχαν μεγάλο ανταγωνισμό μεταξύ τους, παρουσιάζοντας πολλές παραστάσεις εν είδει διαγωνισμού, ενώ η σημασία του θεάτρου ήταν τόσο μεγάλη για τους αρχαίους, αφού άφηναν ακόμη και τους κρατούμενους των φυλακών να παρακολουθούν κάποια έργα. Χτισμένα πάνω σε λόφους, έτσι ώστε να μπορούν οι θεατές να βλέπουν με ευκολία τη σκηνή, το Αρχαίο Θέατρον άφησε το στίγμα του στον πολιτισμό ανά τους αιώνες.

4. Δημοκρατία


Η αθηναϊκή δημοκρατία ήταν το πολιτικό σύστημα που αναπτύχθηκε στην αρχαία ελληνική πόλη-κράτος της Αθήνας και ήταν η πρώτη γνωστή δημοκρατία αλλά και η πιο σημαντική κατά την αρχαιότητα. Το δημοκρατικό πολίτευμα της κλασικής Αθήνας αποτελεί ένα ανεπανάληπτο πρότυπο συμμετοχής του λαού στα κοινά, ενώ η δημοκρατική διακυβέρνηση έφτασε σε βαθμό υποδειγματικού δημοκρατικού πολιτεύματος στα χρόνια του Περικλή, στο λεγόμενο «χρυσό αιώνα».

5. Ντους


Οι Έλληνες ήταν οι πρώτοι που είχαν αποχετευτικό σύστημα, ενώ διοχέτευαν τα νερά των υδραγωγείων σε ένα μεγάλο κοινόχρηστο ντους (που χρησιμοποιείτο από πλούσιους και φτωχούς). Οι ανακαλύψεις στην Πέργαμο αποδεικνύουν του λόγου το αληθές, ενώ οι Ρωμαίοι πήραν την ιδέα αυτή από τους Έλληνες και την εξέλιξαν.

6. Ο αναλογικός υπολογιστής


Πάνω από έναν αιώνα πριν ανακαλύφθηκε ένα »περίεργο» εργαλείο από δύτες στο βυθό της θάλασσας των Αντικυθήρων.  Ήταν ένας αστρολάβος; Ήταν ένα αστρονομικό ρολόι; Ή κάτι άλλο; Για πολλά χρόνια, η συστηματική εξέταση του αντικειμένου απέτυχε να φωτίσει τη σκοπιμότητα του περίεργου αυτού μηχανήματος. Όμως, η έρευνα τα τελευταία πενήντα χρόνια έχει ρίξει λίγο φως. Ο περίφημος Μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι ασχολείτο με τα αστρονομικά φαινόμενα, λειτουργώντας ως ένας περίπλοκος μηχανικός «υπολογιστής» που παρακολουθούσε και κατέγραφε τους κύκλους του ηλιακού συστήματος.

7. Πίτσα


Οι πίτες με διάφορους γευστικούς συνδυασμούς (ελιές, τυρί και χόρτα) ήταν το αγαπημένο σνακ των αρχαίων, ενώ το πρώτο είδος πίτσας ήταν ο επονομαζόμενος «πλακούς», δηλαδή μία βάση από ψωμί πάνω στην οποία τοποθετούσαν διάφορα βότανα και στη συνέχεια την έψηναν σε καυτές πέτρες.

8. Μαθηματικά


Η Ευκλείδεια Γεωμετρία, το Πυθαγόρειο Θεώρημα και η Τριγωνομετρία είναι  ελληνικά. Και μπορεί όλα αυτά να έχουν φέρει… ανείπωτη δυστυχία σε αμέτρητες γενιές μαθητών, χωρίς αυτές, όμως, τις ανακαλύψεις δεν θα είχαμε την αρχιτεκτονική, ούτε καν την πλοήγηση βρε αδερφέ(!)… και ούτω καθ’ εξής! Ο κατάλογος είναι σχεδόν ατελείωτος.

9. Ο καταπέλτης


Χάρη σε όλα αυτά τα μαθηματικά που αναφέραμε πιο πάνω, οι αρχαίοι Έλληνες δημιούργησαν έναν καταπέλτη που αύξησε το εύρος και τη δύναμη των πυρομαχικών τους. Πιο συγκεκριμένα, ο πρώτος καταπέλτης κατασκευάστηκε την εποχή των Καρχηδονίων το 399 π.Χ., ενώ το τόξο εμφανίστηκε ακόμη νωρίτερα, στα τέλη του 5ου π.Χ. αιώνα.

10. Η ατμομηχανή


Η πρώτη ατμομηχανή κατασκευάστηκε από τον Ήρωνα, περίφημο Έλληνα μαθηματικό, φυσικό και μηχανικό της αρχαιότητας, που έζησε τον 1ο αι. π.Χ. (κατ’ άλλους τον 1ο αι. μ.Χ.) και καταγότα
ν από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Η «αιολόσφαιρα» όπως ονομαζόταν ήταν μία συσκευή που κινούνταν με τη δύναμη του ατμού, ενώ υπήρξε ο πρόδρομος της εφεύρεσης της ατμομηχανής.

Συμπέρασμα: Πολλά από τα πράγματα που οι «προηγμένοι» λαοί απολαμβάνουν σήμερα ως αναπόσπαστο κομμάτι της ελευθερίας τους ή του σύγχρονου τρόπου ζωής τους προέρχονται από την ανάπτυξη τους κατόπιν της υιοθέτησης προτύπων από τους Έλληνες του παρελθόντος.


Μεγάλη Σαρακοστή


* Πνευματική και σωματική κάθαρση.
Έχουμε χάσει τελείως το νόημα των θρησκευτικών εορτών. Αν παρακολουθήσετε τα κανάλια μας, 
το πρωί της Καθαράς Δευτέρας, θα νομίσετε ότι έχουμε....Πάσχα!
Είναι προφανές ότι τα κανάλια δεν γνωρίζουν ή δεν θέλουν να ξέρουν τι σημαίνει Καθαρά Δευτέρα 
(και όχι Καθαρή Δευτέρα!!!!).
Την ημέρα αυτή ξεκινά η Σαρακοστή, ενώ ταυτόχρονα σημαίνει το τέλος των Αποκρέω.
Η Καθαρά Δευτέρα ονομάστηκε έτσι γιατί οι χριστιανοί "καθαρίζονταν" πνευματικά και σωματικά.
Είναι η πρώτη μέρα της νηστείας, η οποία διαρκεί 40 μέρες, όσες ήταν και οι μέρες νηστείας 
του Χριστού στην έρημο.
Αυτό τα κανάλια, στο βωμό της θεαματικότητας, το ξεχνούν ή το αγνοούν και τα "πρωινάδικα", 
πρωί πρωί της Δευτέρας είναι όλο γλέντια και τραγούδια...
Νομίζεις ότι γιορτάζουμε την Ανάσταση!






















* "Μεγάλη Σαρακοστή"
Η Σαρακοστή είναι "Μεγάλη" γιατί μας οδηγεί σε μεγάλα γεγονότα, τα Πάθη και την Ανάσταση 
του Κυρίου. Η Μεγάλη Σαρακοστή καθιερώθηκε τον 4ο αιώνα και για τον σωστό χριστιανό, 
η νηστεία την περίοδο αυτή είναι αυστηρή και διαφέρει από τη νηστεία των Χριστουγέννων.
Είναι "αλάδωτη" (δεν τρώμε λάδι), εκτός από το Σάββατο και την Κυριακή
Όλη η πρώτη εβδομάδα ονομάζεται "Καθαρά Εβδομάδα" και οι πιστοί "καθαίρονται δια της νηστείας"
του Χριστιανού. Το απόγευμα τελείται το "Μέγα Απόδειπνο"
* Απόδειπνο
ονομάζεται η προσευχή που κάνουμε μετά το δείπνο, δηλαδή είναι η βραδινή προσευχή 

Στις εκκλησίες διαβάζεται, κατά το μεγαλύτερο μέρος του έτους, η Ακολουθία του Μικρού Αποδείπνου, 
ενώ η Ακολουθία του Μεγάλου Αποδείπνου επικράτησε να διαβάζεται κατά την περίοδο της Μεγάλης 
Σαρακοστής και περιέχει και το γνωστότατο τροπάριο:
"Κύριε των Δυνάμεων με ημών γενού άλλον γαρ εκτός σου βοηθόν εν θλίψεων ουκ έχομεν, Κύριε 
των Δυνάμεων, ελέησον ημάς"
Κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Σαρακοστής, μέχρι και την Μεγάλη Τρίτη, κάθε βράδυ, από Δευτέρα μέχρι 
και Πέμπτη αναγιγνώσκεται το Μέγα Απόδειπνο (την Παρασκευή το απόγευμα, ψάλλονται οι Χαιρετισμοί).
Ο πιστός με τις ευχές του Μεγάλου Αποδείπνου "...κάνει απολογισμό των γεγονότων της ημέρας που 
πέρασε και συνιστά δέηση για την άφεση των αμαρτιών της ημέρας και την ασκανδάλιστη διέλευση 
της νύχτας".
Λεωνίδας Κλωντζάς


Read more: http://www.i-diadromi.gr/2013/03/blog-post_5301.html#ixzz2NtcnvcwQ

Κυριακή 17 Μαρτίου 2013

Δράση Ελληνίδων BLOGGER

Καθε συμμετοχη που στελνετε ειναι ευπροσδεκτη ... 

Διοτι ολοι μαζι μπορουμε να δημιουργησουμε ενα καλυτερο αυριο ...


http://scrapmaria.blogspot.gr/2013/01/bazzar.html


Η Δημιουργική Γωνιά, τμήμα εθελοντριών γυναικών του Γυμναστικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Ερμακιάς [το Φρούριο] διοργανώνει Bazaar στις 8 έως 13 Απριλίου.  Τα έσοδα από το BAZAAR θα γίνουν τροφιμα για τους συνανθρώπους  μας που εχουν την άμεση  ανάγκη μας 
(ας βοηθείσουμε την ομάδα Αλληλεγγύης Πολιτών Εορδαίας και το Κοινωνικό Παντωπολείο ...)


http://drasigreekblogger.blogspot.gr/2013/01/blog-post_17.html

το bazaar πρόκειται να γίνει στην Πάτρα στις 16, 17 και 18 Μαΐου 2013 


Ρολόγια στην Αθήνα

Η έκθεση θα γίνει αρχές Δεκέμβρη στην Αθήνα από τις  ΧΡΥΣΟΜΕΛΙΣΣΕΣ 
για το Χριστοδούλειο ίδρυμα ( www.xristodoulio.gr )



Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

Decoupage συνέχεια


 ένα δίσκο είχα αγοράσει πριν καιρό (πολυ βολικό λόγω μεγέθους) αλλά βρε κορίτσια σκέτο άσπρο χρώμα!  σκέφτηκα καλοκαίρι θάρθει ας τον στολίσω από τώρα,
διότι όπως έλεγαν οι γιαγιάδες μας   <<Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει καλοκαίρι θα μυρίσει>> , 
σας περιμένω στο εξοχικό μου (Βερια-Χαλκιδικής) για καφέ , γλυκό κουταλιού... στο δίσκο

και σκέφτηκα ας κάνω κι ένα πιατάκι,
 για να βάλω πάνω κανένα κοματάκι πίτα...
αλλά τελικά μου άρεσε 
<<αν δεν παινέψεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει>>
και μάλλον διακοσμητικό θα παραμείνει


<<Νιάτα δουλεμένα, γερατειά αναπαυμένα>>

μετά από την επίσκεψη στον οφθαλμίατρο και τη διάγνωση ...
<< μειώθηκε η μυωπία σας αλλά .... έχετε πρεσβυωπία...>>
σκέφτηκα <<ποιος στραβός δε θέλει το φως του>>


έκανα δυο θήκες γυαλιών γιατί ...
<<των φρονίμων τα παιδιά , πρίν πεινάσουν μαγειρεύουν>>

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013


Η Γυναίκα






Όταν ο Θεός έφτιαξε τη γυναίκα εργαζόταν μέχρι αργά την 6η ημέρα.
Ένας άγγελος πλησίασε και είπε: “Γιατί σπαταλάς τόσο πολύ χρόνο γι’ αυτή?”
Και ο Κύριος απάντησε:
“Ξέρεις πόσες προδιαγραφές πρέπει να πληροί για να την τελειοποιήσω ?"
“Πρέπει να μπορεί να πλυθεί, αλλά να μην είναι πλαστική, να....

παίζει περισσότερους από
200 ρόλους, και να μπορεί να φτιάξει όλων των ειδών τα φαγητά, θα πρέπει να μπορεί να αγκαλιάζει πολλά παιδιά ταυτόχρονα, να δίνει μια αγκαλιά που θα θεραπεύει οτιδήποτε, από ένα πληγωμένο γόνατο μέχρι μια πληγωμένη καρδιά και να τα κάνει όλα αυτά μόνο με δυο χέρια”.
Ο άγγελος εντυπωσιάστηκε.
“Μόνο δυο χέρια....αδύνατον!“ Και είναι το βασικό μοντέλο?!
“Πολλή δουλειά για μια μέρα....περίμενε μέχρι αύριο και την ολοκληρώνεις“.
“Όχι”, είπε ο Κύριος.
“Είμαι τόσο κοντά στην ολοκλήρωση αυτής της δημιουργίας, που θα είναι η αγαπημένη της καρδιάς μου”.
“Θεραπεύεται μόνη της όταν αρρωσταίνει και δουλεύει 18 ώρες την ημέρα”.
Ο άγγελος πλησίασε και άγγιξε την γυναίκα.
“Μα την έφτιαξες τόσο μαλακή, Κύριε.” “Είναι μαλακή", είπε ο Κύριος,
“Αλλά την έφτιαξα και δυνατή, επίσης. .
“Δεν διανοείσαι τι μπορεί να αντέξει και αντεπεξέλθει”.
“Μπορεί να σκεφτεί?" ρώτησε ο άγγελος. 
Ο Κύριος απάντησε:
“Όχι μόνο να σκεφτεί, αλλά να αιτιολογήσει και να διαπραγματευθεί."
Ο άγγελος άγγιξε της Γυναίκας το μάγουλο....
“Κύριε, φαίνεται πως η δημιουργία σου στάζει! Της έχεις βάλει πολλά βάρη.”
“Δεν στάζει....είναι δάκρυ” ο Κύριος διόρθωσε τον άγγελο.
“Τι εξυπηρετεί?" ρώτησε ο άγγελος.
Και είπε ο Κύριος:
“Τα δάκρυα είναι ο τρόπος να εκφράσει τη λύπη της, τις αμφιβολίες της, την αγάπη της, τη μοναξιά της, τον πόνο και την υπερηφάνειά της.”
Αυτό έκανε μεγάλη εντύπωση στον άγγελο; “Κύριε, είσαι ιδιοφυία.
Σκέφτηκες τα πάντα. Η Γυναίκα είναι πραγματικά υπέροχη!"
Πράγματι είναι!
Η Γυναίκα έχει αντοχές που εντυπωσιάζουν τον άντρα. Μπορεί να διαχειριστεί προβλήματα και να έχει πολλές ευθύνες.
Δημιουργεί ευτυχία, αγάπη και έχει άποψη.
Χαμογελάει όταν θέλει να τσιρίξει .
Τραγουδάει όταν θέλει να κλάψει, κλαίει όταν είναι ευτυχισμένη και γελάει όταν φοβάται.
Δίνει μάχη για τα πιστεύω της.
Αντιμάχεται την αδικία.
Δεν δέχεται το “όχι” για απάντηση , όταν διαβλέπει καλύτερη λύση. Δίνει τον εαυτό της για την προκοπή της οικογένειάς της. Συνοδεύει τη φίλη της στο γιατρό αν φοβάται.
Η αγάπη της είναι άνευ όρων.
Κλαίει όταν τα παιδιά της κερδίζουν. Είναι ευτυχισμένη όταν οι φίλοι της τα καταφέρνουν.
Χαίρεται όταν ακούει για μια γέννηση ή ένα γάμο.
Είναι συντετριμμένη όταν χάνεται κάποιος συγγενής ή φίλος.
Αλλά βρίσκει τη δύναμη να συνεχίσει στη ζωή.
Γνωρίζει πως ένα φιλί και μια αγκαλιά θεραπεύουν μια πληγωμένη καρδιά.
Έχει μόνο ένα ελάττωμα...
Ξεχνάει τι αξίζει...

Read more: http://www.i-diadromi.gr/2013/03/blog-post_8.html#ixzz2Mz5Xeg2o

Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

Άνδρες και Γυναίκες που θαυμάζω


Ο Μοχάντας Καραμτσάντ Γκάντι (όπως ήταν το πραγματικό του όνομα) ήταν Ινδός πολιτικός, στοχαστής και επαναστάτης. Υπήρξε η κεντρική μορφή του εθνικού κινήματος για την ινδική ανεξαρτησία από τους Βρετανούς και εμπνευστής της μεθόδου παθητικής αντίστασης, χωρίς χρήση βίας, εναντίον των καταπιεστών. Η διδασκαλία του επηρέασε το διεθνές κίνημα για την ειρήνη και μαζί με τον ασκητικό βίο του συνέτειναν στο να καθιερωθεί σαν ένα από τα παγκόσμια σύμβολα του 20ου αιώνα.
Απέκτησε την προσωνυμία Μαχάτμα, που φέρεται να του απέδωσε στα 1915 ο Ινδός νομπελίστας ποιητής Ταγκόρ και που στα σανσκριτικά σημαίνει “μεγαλόψυχος”. Δολοφονήθηκε το 1947 από ένα φανατικό ινδουιστή, λίγο μετά την απελευθέρωση της χώρας.




Η Μελίνα Μερκούρη (Μαρία Αμαλία Μερκούρη) (Αθήνα18 Οκτωβρίου 1920 – Νέα Υόρκη6 Μαρτίου 1994) ήταν Ελληνίδα ηθοποιός και πολιτικός. Καταγόταν από σπουδαία οικογένεια πολιτικών. Μεγάλη ηθοποιός βραβευμένη με διεθνή βραβεία και παγκόσμιας ακτινοβολίας προσωπικότητα διετέλεσε υπουργός Πολιτισμού όλων των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ (όπως τόνισε και ο Ανδρέας Παπανδρέου "άντεξε" και στους 16 ανασχηματισμούς κυβέρνησης που έκανε), από το 1981-1989 και 1993-1994. Ο παππούς της, Σπυρίδων Μερκούρης, είχε διατελέσει για πολλά χρόνιαδήμαρχος Αθηναίων και ο πατέρας της, Σταμάτης Μερκούρης χρημάτισε βουλευτής. Ο θείος της, Γεώργιος Μερκούρης, ίδρυσε το Εθνικοσοσιαλιστικόν Κόμμα Ελλάδος λίγο πρίν τον Πόλεμο, και ήταν και Διοικητής της Εθνικής Τραπέζης επί Κατοχής.

Σπούδασε θέατρο στη Δραματική Σχολή του Εθνικού (1943-46) και έκανε το ντεμπούτο της στη σκηνή το 1944. Ως πρωταγωνίστρια καθιερώθηκε το 1949 με το ρόλο της Μπλανς από το έργο του Τένεσι Ουίλιαμς «Λεωφορείον ο Πόθος». Η πρώτη κινηματογραφική δουλειά της ήταν η ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη «Στέλλα» (1955). Με το ρόλο, όμως, της Ίλια στην ταινία «Ποτέ την Κυριακή» (1960), αλλά και τη θεατρική μεταφορά του έργου στη Νέα Υόρκη, η Μελίνα Μερκούρη απέκτησε πλέον διεθνή φήμη.
Το 1965 παντρεύτηκε τον αμερικανό σκηνοθέτη Ζυλ Ντασέν, ο οποίος και τη σκηνοθέτησε στις ταινίες «Ποτέ την Κυριακή» (1960), «Φαίδρα» (1962), «Τοπκαπί» (1964) και «A Dream of Passion» (1978).
Η Μελίνα Μερκούρη πάλεψε σκληρά για την ανατροπή της χούντας από το εξωτερικό όπου βρισκόταν. Μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας γύρισε στην Ελλάδα και πολιτεύτηκε. Εκλέχθηκε με το ΠΑ.ΣΟ.Κ. το 1981 και ανέλαβε καθήκοντα υπουργού Πολιτισμού, αξίωμα που διατήρησε ως το τέλος της πρώτης οκταετίας των κυβερνήσεων Παπανδρέου.
Όραμά της ήταν μέχρι το θάνατό της η επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο. Δημιούργησε τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα για να έρθει το θέατρο στην επαρχία, ενώ δική της έμπνευση ήταν και η δημιουργία του θεσμού της «Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης».
Το άστρο της Μελίνας έσβησε στις 6 Μαρτίου του 1994.



Η Μαρίκα Μητσοτάκη, το γένος Γιαννούκου, γεννήθηκε στις 29 Νοεμβρίου 1930 . Γόνος γνωστής ευκατάστατης οικογένειας της  Αθήνας  του Μεσοπολέμου ,φοιτά στα καλύτερα σχολεία της εποχής και παρακολουθεί μαθήματα ξένων γλωσσών και χορού .Η ενασχόληση με την κολύμβηση  έμελε να στιγματίσει τη ζωή του τότε νεαρού κοριτσιού. Έρχεται σε επαφή με το μικρόβιο της πολιομυελίτιδας και οι γιατροί δεν της δίνουν καμιά ελπίδα να περπατήσει αφού για την Ελλάδα της εποχής εκείνης αποτελεί μόλις το τρίτο περιστατικό.Η Μαρίκα είναι μόλις εννέα ετών και η καθημερινότητα της είναι αφόρητη με υψηλό πυρετό και τη σπονδυλική της στήλη κατεστραμμένη .Μέχρι τα 17 της χρόνια κάνει δύο ταξίδια στην  Αμερική. Χρειάζονται  δύο  δύσκολα χειρουργεία   και  ακινησία στο γύψο  για πολλούς μήνες  για να  επανέλθει και να ξαναβρεί  τον ενθουσιασμό της για τη ζωή.
Και τότε  ήρθε ο έρωτας:
Από περιέργεια επισκέπτεται με μια φίλη της τη Βουλή και ο κρητικός  ανερχόμενος βουλευτής Κωνσταντίνος Μητσοτάκης έχει αμέσως   την προσοχή της ,όπως έχει παραδεχθεί και η ίδια «Ο Κώστας τότε ήταν σχεδόν τριάντα ετών – και η αλήθεια είναι ότι, από την πρώτη στιγμή, τον έβαλα στο μάτι!». Θα περάσουν, όμως, δύο χρόνια μέχρι να συναντηθούν σε έναν χορό που διοργάνωνε ο Ερυθρός σταυρός και η Μαρίκα είχε αναλάβει να περιποιείται τους καλεσμένους μεταξύ των οποίων και ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης. Χαρακτηριστικό είναι το πώς θυμάται η ίδια εκείνο τον πρώτο τους διάλογο. «Πλησιάζει λοιπόν εκείνος, ψηλός, ωραίος και μου λέει: ‘‘Θέλω, παρακαλώ, ουίσκι με πάγο’’ .‘‘Ένα ποτήρι;’’ ρωτάω εγώ. ‘‘Όχι’’, απαντά εκείνος, ‘‘δύο ποτήρια! Ένα για μένα κι ένα για σας’’...»
Ακολουθούν πολλές ανθοδέσμες στην οικία Γιαννούκου επί της οδού Βουκουρεστίου και στο ταξίδι που την στέλνει η μητέρα της για να περάσει τις διακοπές των Χριστουγέννων με τους θείους της με απώτερο στόχο να την απομακρύνει από τον άγνωστο θαυμαστή της ,η Μαρίκα αρραβωνιάζεται τον Κώστα.Παντρεύονται το 1953 και αποκτούν τέσσερα παιδιά :τη Ντόρα, την Αλεξάνδρα, την Αικατερίνη και τον Κυριάκο.
Όταν τη ρωτούν τη συνταγή για έναν επιτυχημένο γάμο ,απαντά «Να συνειδητοποιήσετε ότι χωρίς συμβιβασμούς δεν γίνεται. Καμιά φορά μεγάλους. Να τους κάνετε και να μην το συζητάτε μετά» για να προσθέσει χαμογελώντας «Κάθε φαγητό έχει και τα μπαχαρικά του που του δίνουν γεύση. Έτσι και η συζυγική συμβίωση χρειάζεται στοργή και τρυφερότητα. Να …αγκαλιάζονται τα ζευγάρια το βράδυ». Το πάζλ της οικογενειακής της ευτυχίας  συμπληρώσαν μέσα στα  πενήντα οκτώ χρόνια έγγαμου βίου 13 εγγόνια και 5 δισέγγονα.
Γνωστή για το μαγειρικό της ταλέντο:
Το ταλέντο της Μαρίκας στην κουζίνα είχε υμνηθεί με τα ντολμαδάκια να αποτελούν τη μεγαλύτερη  σπεσιαλιτέ της . Πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Λιβάνη βιβλίο με τις συνταγές της υπό τον τίτλο «Συνταγές με… ιστορία».
Η ίδια λέει ότι αποφάσισε να προχωρήσει στη συγγραφή του συγκεκριμένου βιβλίου παρά τη δυσκολία της να πει με ακρίβεια τις ποσότητες  αφού την έπεισαν οι οικείοι της ότι θα ήταν κρίμα να χαθούν οι συνταγές της και παραδέχεται ότι αιτία για να ασχοληθεί με τη μαγειρική ήταν τα άνοστα φαγητά της πεθεράς της.
Tα μυθικά ντολμαδάκια:
Δεν υπάρχει τίποτα το αξιοσημείωτο σε μια συνταγή για ντολμαδάκια εκτός αν την ακολουθεί για χρόνια αστικός μύθος που τα θέλει να σερβίρονται  το ’89 στο σπίτι  της οικογένειας Μητσοτάκη στη Γλυφάδα με καλεσμένους το Χαρίλαο Φλωράκη και το Λεωνίδα Κύρκο που μετά… ενέδωσαν στην πρόσκληση για την κυβέρνηση Τζαννετάκη.Δεν επιβεβαιώνεται ποτέ αν  και μετά από χρόνια όταν  ο Χαρίλαος Φλωράκης συναντά τον κ.Μητσοτάκη  του λέει με την χιουμοριστική διάθεση που τον διέκρινε: «Τι θα γίνει; Δεν θα μας καλέσεις επιτέλους να φάμε εκείνα τα περίφημα ντολμαδάκια της γυναίκας σου;».
Η Μαρίκα εκτός κουζίνας:
Εκτός από το να  αποτελεί παράδειγμα καλής οικοδέσποινας και συζύγου, απασχόλησε πολλές φορές την κοινή γνώμη με δημοσιεύματα στον Τύπο και με συζητήσεις πολιτικής αντιπαράθεσης καθώς θεωρούνταν ότι η επιρροή που ασκούσε στο σύζυγό της επεκτεινόταν πολύ πέραν της οικογένειας τους σε θέματα πολιτικής  ,όπως η επιλογή ή απομάκρυνση υπουργών.
Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι  το δημοσίευμα της Αυριανής με τίτλο « Η ΜΑΡΙΚΑ ΚΥΒΕΡΝΑ» σύμφωνα με το οποίο η παραίτηση του τότε Υπουργού Βιομηχανίας Σταύρου Δήμα  το 1991 ήταν αποτέλεσμα «θερμού επεισοδίου» με τη Μαρίκα  ,η οποία σε επίσημη επίσκεψη που πραγματοποιούσε στη Μόσχα  με το σύζυγό της και τότε πρωθυπουργό Κ.Μητσοτάκη, συνοδεία αρκετών Υπουργών για εμπορικές και άλλες συμφωνίες, επέπληξε με δριμύτητα υπουργούς γιατί δεν είχαν προετοιμάσει σωστά μία συμφωνία μπροστά σε εμβρόντητους έλληνες και ρώσους επισήμους.
«Η Μαρίκα θα είναι πάντα Μαρίκα !»
Η φράση αυτή που η ίδια είχε χρησιμοποιήσει για να περιγράψει τον εαυτό της, μάλλον είναι τελικά και η πιο ενδεικτική για τη  Μαρίκα Μητσοτάκη.
Ανεξάρτητα από το πώς θα επιλέξει ο καθένας να  την κρατά στο μυαλό του  –είτε την έζησε από κοντά σαν συγγενής ή φίλος είτε από απόσταση σαν ένας μέσος πολίτης αυτής της χώρας- ένα είναι σίγουρο: αποκλείεται να μην θαυμάσει  το πώς η γυναίκα αυτή , παρά τα πολύ σοβαρά και χρόνια  προβλήματα υγείας της , με τη  στάση ζωής της  έδειξε και σε άλλους συνανθρώπους  μας  που ταλαιπωρούνται  από αντίστοιχες ασθένειες ότι η ζωή θέλει θάρρος και ότι πρέπει να απολαμβάνει κανείς στο έπακρο όλους τους ρόλους που του δίνονται. Τουλάχιστον αυτό έπραξε η ίδια όντας αγαπημένη σύζυγος, μητέρα και γιαγιά…

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Νεα απασχόληση Decoupage (παλαιά όμως επιθυμία)



 τα πρώτα μου ποτήρια (με κερί ) decoupage δώρο στη νιόπαντροι κόρη μου και στο γαμπρό μου

τα δεύτερα ...δώρο γενεθλίων στο γιό μου και την κοπέλα του


 το μπουκάλι (πρώην  mr Johnny Walker) και το ποτήρι λέω να τα κρατήσω , διότι όπως πάω ότι κάνω το χαρίζω

με τεχνική Sabby chik style, εγώ την λάτρεψα (μάλλον για τον τοίχο στο δωμάτιο της μαμάς μου)

Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

ΣΠΑΡΤΗ το φοιτητικό σπίτι της μικρής μου Γενοβέφας. Το στερνοπαίδι μου έφυγε 720 χιλ μακρυά μου.

 η Μητρόπολη Ευαγγελίστρια

απο εδώ πας στο Μυστρα (6 χιλ.)  το κτήριο απέναντι είναι η βιβλιοθήκη  φ ο β ε ρ ή,   3 όροφοι με αίθουσα εκδηλώσεων, παιδική χαρά (εσωτερική) και και και....

το σαλονάκι, μόνο οι κουρτίνες δικές μας... (αγοράσαμε και τηλεόραση)

το χωλ που πας στο 

2ο χωλ και...



κουζίνα με φοβερή θέα...

μπάνιο και τέλος η...

κρεβατοκάμερα

θέα από κουζίνα (η φωτο την αδική)

επίσης από το μπαλκόνι της  κουζίνα